اشتراک گذاری
WhatsApp یک برنامه پیام رسان برای
گوشی های هوشمند است که در سال 2009 توسط دو کارمند سابق یاهو ، برایان اکتون و
جان کوم ایجاد شد.
این کوم بود که پس از خرید آیفون در اوایل سال 2009 ، امکان
فعالیت خود را از طریق فروشگاه اپل اپل دید. این برنامه در ابتدا بر وضعیت ها
تمرکز داشت. بعداً کوم فاش کرد که بخشی از انگیزه او این بود که تماسها
را از دست بدهد ، در صورتی که سالن ورزش باشد.
این برنامه توسط Igor Solomennikov ، که تیم از طریق RentACoder.com پیدا کرده است ، ساخته شده است ، از ویژگی جدید فشار هشدار
اپل برای به روزرسانی شبکه های کاربران با به روزرسانی وضعیت استفاده کرده است. کاربران به سرعت شروع به
استفاده از این سرویس کردند انگار که این یک سرویس پیام رسانی فوری است و بذر را
برای آنچه برنامه ایجاد می کند کاشت. WhatsApp 2.0 از عملکرد پیام رسانی
استفاده می کند که به عنوان ویژگی تعیین کننده برنامه در می آید.
WhatsApp در آن زمان ، خارج از BlackBerry BBM ، در ارائه یک سرویس پیام رایگان
که به کاربران امکان می داد با شماره تلفن خود وارد سیستم شوند ، بی نظیر بود. WhatsApp 2.0 یک موفقیت فوری بود و به سرعت به 250،000 کاربر فعال رسید.
این کافی بود تا اکتون بتواند حلقه ای از همکاران سابق یاهو خود را متقاعد کند تا
از 250،000 دلار بودجه بذر جدا شود.
WhatsApp بعداً در همان سال پیام
رسان چندرسانه ای را در خود جای داد و در زیر در Android منتشر شد. از آن زمان ، WhatsApp با رسیدن به وضعیت فراگیر ، در میان سه برنامه برتر بارگیری
شده در iOS و Android قرار گرفت. تا اکتبر 2011 ، یک میلیارد پیام در روز ارسال
می شد. در اوایل سال 2013 ، WhatsApp
می تواند 200
میلیون کاربر فعال داشته باشد. این رقم به اندازه کافی چشمگیر است ، اما در پایان
سال 2017 ، WhatsApp بالغ بر 1.5 میلیارد کاربر
فعال ماهانه بود.
به طور طبیعی ،
این رشد باعث جذب پول شده است - حتی با وجود درآمد واتس اپ آنقدر کم که وجود
ندارد. تیتان های سرمایه گذاری خطرناک Sequoia Capital در آوریل 2011 پس از هشت ماه مذاکره 8 میلیون دلار سرمایه
گذاری کرد و در فوریه 2013 نیز 50 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد و ارزش WhatsApp را 1.5 میلیارد دلار تعیین کرد.
در این مرحله ، تنها شرکتهای سرمایه پذیر نبودند که به سرویس
پیام رسانی علاقه مند بودند. فیس بوک به وضوح WhatsApp را تهدیدی بالقوه برای پیشنهادات خود می دانست و بنابراین
عضلات خود را نرم و خم کرد. در فوریه 2014 ، این شرکت با خرید 19 میلیارد دلار واتس اپ
- که همچنان بزرگترین خرید آن تاکنون (و یکی از بزرگترین خریدهای فناوری در تاریخ)
است ، اقدام به خرید کرد.
علیرغم وعده های افزایش سطح رمزگذاری (گفته می شود
"پایان به پایان" تا سال 2016) ، این امر باعث شده است که داده ها با
شرکت اصلی به اشتراک گذاشته شود ، تا حدودی اختلاف نظر داشته باشد. هر دو بنیانگذار بر اساس
این نگرانی ها شرکت را ترک کرده اند.
واتس اپ همچنان رهبر بازار در بخش خود است. از همان ابتدای ساده ،
ویژگی هایی مانند تماس صوتی ، تماس تصویری ، تماس گروهی (تصویری و صوتی) را به آن
اضافه کرده و در اوایل سال 2018 تجارت واتس اپ را راه اندازی کرده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعداد افرادی که از واتس اپ
استفاده می کنند ، نحوه مقایسه آن با رقبای خود و اینکه آیا آمار درآمد واتس اپ
افزایش یافته است ، به مطالعه ادامه دهید.
آمار کلیدی واتس اپ
1.5 میلیارد کاربر در 180 کشور جهان WhatsApp را به محبوب ترین برنامه پیام رسانی در جهان تبدیل کرده است
- 0.2 میلیارد بیشتر از Facebook
Messenger ثابت
روزانه یک
میلیارد کاربر فعال WhatsApp
هند با 200
میلیون کاربر بزرگترین بازار WhatsApp در جهان است (در بعضی از
مناطق تخمین زده می شود که این میزان به 300 میلیون نفر افزایش یابد)
120 میلیون کاربر واتس اپ در برزیل
بازار WhatsApp ایالات متحده با 23 میلیون فروش نسبتاً کوچک است
نفوذ بازار
واتس اپ در هلند با 85٪ و پس از آن اسپانیا (83.1٪) و ایتالیا (83٪)
450 میلیون کاربر وضعیت WhatApp ، داستان های Snapchat را گرفت
سه میلیون
کاربر WhatsApp Business
65 میلیارد پیام WhatsApp در روز ارسال می شود ، یا 29 میلیون پیام در هر دقیقه
روزانه دو
میلیارد دقیقه صرف ساخت تماس های صوتی و تصویری WhatsApp شده است
روزانه 55
میلیون تماس تصویری WhatsApp انجام می شود که در کل 340
میلیون دقیقه طول می کشد
85 میلیارد ساعت استفاده از واتس اپ در ماه های مه-ژوئیه 2018
اندازه گیری شده است
واتس اپ در سال
2014 به قیمت 19 میلیارد دلار توسط فیس بوک خریداری شد
آمار کاربر
واتس اپ
آخرین آمار
واتس اپ که به طور رسمی گزارش شده است (قدمت آن به Q4 2017) 1.5 میلیارد کاربر ماهانه را در بیش از 180 کشور ثبت کرده است.
این یک دهه خارق العاده از رشد بی وقفه کاربران است. به طور خاص وقتی این برنامه
توسط فیس بوک خریداری شد ، کمی کمتر از یک سوم این اعداد بود - و این خرید را بر
اساس تعداد افرادی که از واتس اپ استفاده می کنند ، هوشمندانه به نظر می رسد.
یکی از جدیدترین محصولات برند کاربر مجازی ربات ارسال پیام انبوه واتساپ می باشد که به تازگی عرضه بازار گشته است و محبوبیت زیادی را به دست اورده. از لینک زیر می توانید نسخه آزمایشی ان و ربات های دیگر را تست نمایید.
https://www.v-user.com/fa/محصولات/ربات-ارسال-پیام-انبوه-در-واتس-اپ